Dr. Alexandru Blidaru, un cunoscut medic oncolog, avertizează: „Cel mai frecvent semn al cancerului mamar este…”

Profesorul Doctor Alexandru Blidaru, un expert recunoscut în domeniul chirurgiei generale, cu specializare în oncologie și ginecologie oncologică, a detaliat simptomele cancerului mamar într-un demers menit să ofere înțelegere și conștientizare asupra acestei boli grave.

„Adesea, primul semn al cancerului mamar este descoperirea unei mase nedureroase în sân. Cu toate acestea, este important de menționat că cancerul mamar poate să înceapă și prin manifestarea unor simptome inflamatorii, cum ar fi roșeața, senzația de căldură, umflarea sau durerea în sân, secreția la nivelul mamelonului, modificările pielii sau ale areolei și prezența unei anomalii în zona axilară.”

Mai mult decât atât, profesorul Blidaru evidențiază că durerea în sân, deși poate îngrijora pacientele și le poate determina să solicite consultații medicale, nu reprezintă, în general, un semn al cancerului mamar. Această durere devine relevanță în contextul cancerului doar în stadiile avansate ale bolii.

„Durerea poate fi adesea un semnal de alarmă nejustificat, de aceea este esențial să efectuăm investigații adecvate și să monitorizăm evoluția ulterioară,” a declarat profesorul Blidaru.

Medicul remarcă, de asemenea, că în timpul consultărilor întâlnește frecvent două tipuri de paciente: unele care sunt preocupate de durerea în sân, dar care nu prezintă probleme medicale evidente, și altele la care se constată prezența unei tumori, chiar dacă nu manifestă simptome dureroase.

„Detectarea precoce a bolii, în special când tumora este de dimensiuni reduse, sub 2 cm și în stadiul I, asigură o rată de supraviețuire extrem de ridicată, de peste 95% la cinci ani și de aproape 90% la zece ani.”

„În etapele avansate, tumora poate deveni dificil de detectat și nu prezintă simptome evidente, putând fi identificată doar prin metode imagistice, precum ecografia sau mamografia. Aceste investigații pot depista chiar și modificări minore, care pot fi tumori incipiente sau leziuni predispuse la evoluție malignă.”

„Este esențial să ne consultăm medicul și să efectuăm investigațiile adecvate periodic. O ecografie mamară anuală, o mamografie la fiecare 12-18 luni după vârsta de 40-45 ani, o ecografie abdominală și un test Papanicolau anual pot face diferența în identificarea și gestionarea cancerului mamar,” a subliniat profesorul Blidaru.

Simptomele cancerului mamar includ:

– Prezența unei formațiuni sau îngroșări în sân, care se deosebește clar de țesutul înconjurător.
– Variații în dimensiunea, forma sau textura sânului.
– Schimbări notabile în aspectul pielii sânilor.
– Retragerea sau inversarea mamelonului.
– Descuamarea sau eliminarea straturilor de piele din zona colorată din jurul mamelonului sau de pe suprafața sânului.
– Prezența de roșeață sau o textură mai aspră a pielii sânului.

Leave a Comment

Își Bătea Joc De Angajații De La Magazinul Său, nu se aștepta la așa ceva

Experiența primului loc de muncă este adesea una care lasă o amprentă puternică asupra vieții fiecărui individ. De multe ori, primul nostru șef se dovedește a fi o persoană care se consideră superioră și poate profita de tinerii angajați din cauza poziției sale de autoritate.

Într-o poveste impresionantă distribuită pe internet, o tânără își împărtășește experiența de la primul său loc de muncă și o întâmplare care a ieșit din comun.

„Locuiam într-un oraș mic, cu un singur magazin universal (astăzi cunoscut sub denumirea de supermarket). Aveam nevoie de bani pentru că urma să mă mut la oraș în toamnă, pentru a începe facultatea acolo. M-am angajat ca casieră la supermarket.

Șeful meu, Sorin, era un nesuferit. A terminat facultatea în București și, nefiind capabil să se angajeze în capitală, s-a întors în orășelul natal, unde a fost numit direct manager. Se purta cu noi ca și cum am fi fost sclavi, ca și cum am fi fost inferiori lui. Niciodată nu păream să facem lucrurile suficient de repede sau suficient de bine. Era tipul de șef pe care ajungi să-l urăști.

Într-o zi, ploua foarte tare. Când am ajuns la muncă, eram udă până la piele, deși purtasem o pelerină. Era foarte frig, iar eu tremuram ca o frunză în timp ce stăteam la casa de marcat. Mi se clănțăneau dinții de frig.

Un tip masiv, care părea să fie un șofer de camion și care făcea pauză la magazinul nostru, a ajuns la casă cu o mulțime de cumpărături. I-am pus cumpărăturile în pungă, așa cum eram obligată de șef, și, pentru că erau multe, l-am întrebat pe client dacă vrea să-l ajut să ducă plasele la mașină.

Tipul m-a privit și m-a întrebat dacă fac glume. Mi-a spus că vede că sunt udă leoarcă și că tremuram de frig. Apoi m-a întrebat cine mă obligă să fac asta și mi-a cerut să-l chem pe manager.

Am chemat-o pe Sorin. Între timp, clientul masiv mi-a oferit geaca lui.

– Tu ești șeful pe aici? – l-a întrebat clientul pe Sorin.

– Da, eu sunt. Ce s-a întâmplat?

– Uite-te la această fată! E udă leoarcă și tremură de frig. De ce o obligi să lucreze în aceste condiții?

– Păi, nu avem suficienți angajați și ei trebuie să se ofere să-i ajute pe clienți.

– Serios? Ar trebui să te gândești și la angajații tăi. Lasă-i să se schimbe și nu-i mai trimite afară în ploaie.

– Da, dar clienții au nevoie de ajutor!

– Atunci și eu am nevoie de ajutor. Vreau ca tu să-mi duci cumpărăturile la mașină!

– Da, dar eu trebuie să supraveghez..

– Ai auzit zicala? Clientul are întotdeauna dreptate?

Sorin a acceptat și l-a ajutat pe client. Până s-a întors înapoi, era ud până la piele. Avea o privire acră când s-a întors.

Clientul masiv mi-a spus că se va întoarce în câteva zile să-și recupereze geaca și mi-a recomandat să merg să beau ceva cald.

I-am spus lui Sorin că am nevoie de o pauză să mă schimb și să beau un ceai. Și el și-a luat o pauză din același motiv.

După acea zi, Sorin a devenit mult mai indulgent și mai prietenos cu noi, angajații sub 20 de ani.”

Leave a Comment