De ce nu s-a căsătorit Virgil Ianțu cu Roxana Alexandru.

După o frumoasă perioadă de 15 ani petrecuți împreună, rămânea încă un mister pentru mulți de ce Virgil Ianțu și Roxana Alexandru nu au hotărât să oficializeze relația lor prin căsătorie. Cei doi formează un cuplu extrem de unit și au adus pe lume o mică prințesă pe nume Jasmin. Cu toate că viața lor de cuplu a fost mereu subiectul curiozității publicului, cei doi au preferat să rămână discreți în ceea ce privește detaliile intime ale relației lor.

Recent, s-a aflat motivul surprinzător care stă în spatele deciziei lor de a nu se căsători după atâta timp împreună. Într-o dezvăluire sinceră, celebrul prezentator a explicat că deși și-a cerut iubita în căsătorie, planurile lor de a face o nuntă religioasă nu s-au concretizat dintr-un motiv neașteptat.

Virgil Ianțu a împărtășit că și-a exprimat dorința de a se căsători în fața lui Dumnezeu, iar întrebarea pe care a adresat-o unui preot a adus lumină asupra obstacolului întâmpinat. În ciuda dorinței lor de a face acest pas pentru sufletul lor, preotul le-a cerut certificatul de căsătorie, punând accent pe aspectele legale ale căsătoriei religioase.

Deși Virgil și Roxana au înțeles necesitatea formalităților legale, ei au fost dezamăgiți de faptul că ritualul lor spiritual ar fi condiționat de birocrație. Cu sinceritate, Virgil Ianțu a exprimat frustrarea sa în fața faptului că un act oficial ar fi necesar pentru a valida legătura lor în fața lui Dumnezeu.

Această experiență i-a lăsat un gust amar și a întărit convingerea lor că dragostea și angajamentul nu ar trebui să fie limitate de formalități administrative. Pentru ei, căsătoria ar trebui să fie un act de adâncire a legăturii lor spirituale, nu un proces birocratic. Astfel, decizia lor de a rămâne într-o relație neformalizată, dar profundă și autentică, a fost o expresie a convingerilor lor și a modului lor de a percepe relația lor de cuplu.

Mamă și fiică, echipă de pilotaj în avion! O poveste emoționantă ce a captivat o lume întreagă.

Fiindcă tatăl ei avea aceeași profesie, faptul că Donna și-a urmat drumul către a deveni căpitan de avion părea un pas natural. “Era ceva obișnuit pe care părinții mei îl făceau la locul de muncă”, spune râzând Donna, acum în vârstă de 26 de ani.

Mai exact, mama sa, Suzy Garrett, se îndrepta spre cer deschizând punți ca una dintre primele femei-pilot pentru transportatorul regional SkyWest din SUA.

Pe măsură ce Donna a crescut, a început să observe. Inspirată de pasiunea și libertatea pe care părinții ei le-au manifestat în explorarea lumii, ea a hotărât să-și urmeze propria cale în domeniul aviației. În septembrie 2019, Donna a devenit pilot alături de Suzy, formând prima echipă de piloți mamă-fiică a SkyWest.

Deși acest zbor a avut loc acum mai bine de un an, povestea lui Donna și Suzy a devenit recent virală, cu fotografii ale lor zâmbind mândre în cabină, care s-au răspândit pe rețelele de socializare.

“Acest moment a fost cu adevărat special”, spune Suzy, care sărbătorea 30 de ani la SkyWest când a pilotat alături de fiica sa. Ea își amintește cu drag “reacția tuturor celorlalți” ca fiind una dintre cele mai frumoase ale experienței.

Cele două sperau să repete experiența și în 2020, dar planurile lor au fost stopate de pandemia de COVID-19. În prezent, Suzy este în Los Angeles, iar Donna este în Chicago și, asemenea multor familii, nu au putut petrece mult timp împreună în acest an.

Sfidând stereotipurile, imaginea celor două în cabină a surprins un moment fericit în aviație, dar a simbolizat și o etapă importantă în călătoria dificilă cu care se confruntă multe femei-pilot. Suzy Garrett a început să lucreze pentru SkyWest în 1989. Visase să devină aviator încă din momentul în care s-a îndrăgostit de călătoriile cu avionul în al optulea an, pe ruta Arizona – Los Angeles. Uitându-se pe fereastra cabinei, a fost captivată de apusul soarelui.

Dar calea către realizarea acestui vis nu părea atât de clară. “Pe vremea aceea, femeile nu erau cu adevărat piloti, iar armata era singura modalitate de a deveni unul, dar nu eram suficient de înaltă pentru armată”, spune Suzy.

Hotărâtă să reușească, s-a înscris la școala de aviație la Mount San Antonio College din California în 1984. Ulterior, a lucrat ca instructor de zbor câțiva ani înainte de a obține primul său loc de muncă la SkyWest.

Pe parcursul carierei sale la SkyWest, a zburat cu diverse tipuri de aeronave, acum pilotând Bombardier CRJ200, CRJ700 și CRJ900 NextGen. Acum 30 de ani, aviația din America era dominată de bărbați albi, iar astăzi, peisajul este puțin schimbat.

Organizații precum Fly for the Culture și Sisters of the Skies lucrează pentru a face aviația mai accesibilă, promovând burse, susținând reprezentarea și oferind mentori grupurilor subreprezentate în aviație, în special pilotelor negre.

Suzy spune că nu a întâmpinat discriminare în cabină și a simțit că are “aceeași cantitate de oportunități” ca și colegii săi de sex masculin. “În afara profesiei, a trebuit să câștig încrederea oamenilor”, spune ea. În timp ce aviația mai are încă mult de făcut în privința diversității, Suzy spune că este încântată să vadă atitudinile schimbându-se în cele trei decenii de când zboară.

Ea crede că poate a ajutat la inspirarea tinerelor femei să intre în aviație. “A fost foarte frumos să știu că am inspirat-o de fapt pe fiica mea.”

Donna a început să zboare în timpul facultății, după ce tatăl ei pilot a învățat-o. “M-am îndrăgostit absolut de asta”, spune ea. Ulterior, a studiat la două școli de zbor din sudul Californiei și și-a terminat pregătirea în Michigan, lucrând pentru diverse companii aeriene înainte de a se alătura SkyWest în aprilie 2019.

“Fie sărbătoresc, nu mi-am dat seama că mama mea a fost o pionieră în acest domeniu până destul de recent”, spune Donna. “Am crescut văzând-o în acest rol și abia după ce am urmat și eu această carieră, mi-am dat seama cât de rară este poziția ei și cât de impresionant a fost ceea ce făcea ea în vremea ei.”

“E o experiență fantastică să zbor alături de o căpitană atât de experimentată”, spune Donna, iar Suzy adaugă că, în cabina de zbor, relația lor familială a fost pusă pe un loc secundar profesionalismului.

“Dar este foarte emoționant să o văd lângă mine, simt mândrie și bucurie să o am pe Donna cu mine la serviciu”, spune ea. “Este de nedescris, sunt foarte, foarte mândră de ea, face o treabă fantastică.”

Suzy speră ca și fiul ei să

se alăture curând în cabina de pilotaj. Este un pilot recent calificat și urmează să se alăture în curând SkyWest.

“Cred că ar fi cu adevărat uimitor să o am pe Donna ca și căpitan, iar el ca și primul ofițer”, spune Suzy. “Și poate eu să stau în spate ca pasager. Cred că ar fi distractiv.”

“Fratele Donnei trebuia să se alăture SkyWest la începutul acestui an, dar angajarea a fost suspendată din cauza pandemiei de coronavirus.

“Cu siguranță a fost o luptă”, spune Suzy, reflectând asupra impactului COVID-19 asupra industriei aeronautice.

Ambele femei speră că industria își va reveni, iar companiile aeriene vor începe să angajeze din nou în curând. “În această industrie, am văzut o mulțime de urcușuri și coborâșuri, cicluri diferite”, spune Suzy. “Aceasta este doar temporară, ne vom reveni și la final vom avea o carieră plină de satisfacții, pe care cred că mulți oameni ar aprecia-o.”

Între timp, Donna susține importanța găsirii unor mentori buni în industria aviației, recunoscând că a avut privilegiul de a avea modele în propria familie.

“Dacă poți găsi alți prieteni, colegi, mentori, oameni care să te ajute în această călătorie provocatoare, dar plină de satisfacții, de a intra în aviație […] să ai alți oameni acolo, să te ajute să treci, este ceva care face întreaga călătorie mai ușoară.”

“Am lucrat foarte bine împreună”, spune Donna. “Și a fost de nedescris cât de distractiv era să zbor cu ea și cât de mândră m-a făcut să stau lângă ea”.